איך לנקות ספה מבד? המדריך השלם (אל תפספסו)

במרבית הבתים בישראל עומדות ספות מבד שעם הזמן נוטות לאבד מהמראה, המרקם והריח הטוב שלהן. את ההגעה למצבים אלו ניתן למנוע בראש ובראשונה על ידי תחזוקה נכונה של הספה, לרבות ניקיון שוטף שלה באמצעים המתאימים. גם במקרים יותר חמורים ניתן לבצע כמה פעולות עצמאיות, אולם הפתרון האיכותי, המקצועי והבטוח ביותר נמצא בידיהן של חברות המתמחות בתחום. בשורות הבאות נסביר איך לנקות ספה מבד בבית.

ניקוי ספות

האם אפשר לנקות ולשמור על הספה בבית?

כן, בהחלט, כמו בתחומים רבים אחרים גם כאן התרופה הטובה ביותר למחלה היא למנוע אותה מראש. ובמידה שכבר נוצר כתם או הצטבר לכלוך או ריח רע בספה, יש לפעול במהירות ובאמצעים פשוטים המצויים לרוב בכל בית, כדי למנוע חדירה לעומק הסיבים ואת הפיכת הבעיה לחמורה יותר. כך תוכלו להיות בטוחים ורגועים שאתם עושים הכל בשביל הספה שלהם, ליהנות ולהתגאות בפריט הריהוט האהוב בסלון. אז איך לנקות ספה מבד ואיך למנוע בעיות חמורות – על כך בשורות הבאות.
ראו גם: שירותי ניקוי ספות מקצועי

מתחילים במניעה!

כאשר מדברים על מניעה הכוונה היא לסדרה של פעולות פשוטות מאוד והגיוניות. כך למשל, אם יש לכם ילדים בבית הסבירו להם שאינכם מסכימים שיאכלו את ארוחותיהם או ממתקים על הספה. אכן, אחד המפגעים המרכזיים הם משקאות שנשפכים ומזונות שנופלים על הספה, המייצרים כתמים שנוטים להחמיר על הזמן. שנית, אם יש לכם חיות מחמד בבית חנכו אותן שלא לעלות על הספות, שכן עם הזמן הריחות שלהן חודרים אל הספה וקשה להתמודד עימם, וזאת עם לפני שדיברנו על השערות שנכנסות לכל חריץ ופינה.

מעבר לכך, היו ערניים לגבי הספה ופשוט שמרו על מצבה, מבלי להזניח. זכרו שמדובר בפריט ריהוט יקר ואהוב שאתם רוצים ליהנות ממנו לאורך שנים, ומנעו את עוגמת הנפש הכרוכה באובדן המראה והמרקם. עוד חשוב לזכור שבכל הקשור לניקוי ספות הזמן משחק תפקיד קריטי. כלומר: אם למרות תשומת הלב שלכם בכל זאת נוצר איזה כתם או לכלוך על הספה, מהרו לנקות או לשאוב אותו ויפה שעה אחת קודם. כעת נראה כיצד לעשות זאת.

איך לנקות ספה מבד באמצעים ביתיים?

אם אתם רוצים לדעת איך לנקות ספה מבד בבית, קראו והחכימו: במידה שנותר כתם על הספה מהרו לנקותו עם מים ובאמצעות מגבונים לחים נעדרי חומרי בישום, מגבות נייר או מגבת בד. אחרי שהכתם נספג במגבת או במטלית היעזרו בחומר ניקוי ייעודי. מדובר בחומר שחייב להתאים לסוג הריפוד והבד של הספה שלכם, בהתאם להוראות היצרן. ואם כבר אין הוראות בהישג יד, היעזרו ברשת האינטרנט או בבעלי מקצוע לקבלת מידע על ספות סינתטיות, כותנה, פשתן, מעורב, זמש, משי וכן הלאה.
ראו גם: ניקיון דירה חדשה

איך לנקות ספה מבד במכונת כביסה?

אותו הדבר נכון גם לגבי כביסות של בד הריפוד, שחייבות להיעשות עם תוכנית שמתאימה לבד אחרת ייווצרו נזקים שיעכירו את רוחכם ולא בטוח שניתן יהיה לתקנם. זכרו: גם אם אתם יודעים את הוראות היצרן ופועלים לפיהן בביצוע כביסות לריפודים, עדיין כדאי להמעיט ככל הניתן בפעולה זה עקב פגיעה אפשרית בצבע.

ספה מעוצבת ונקייה

לכל שאלה מוזמנים לפנות אלינו

ניקוי שטיחים
בלוג

מה חשוב לדעת על תהליך ניקוי יבש לשטיחים?

שטיחים, בדומה לפריטי תכולה אחרים המצויים בכל סביבת מגורים, נדרשים לתחזוקה שוטפת הכוללת בין היתר ניקיון יבש אחת לתקופה. בעמוד שלפניכם, תוכלו למצוא את כל המידע הנחוץ לכם על תהליך ניקוי יבש לשטיחים.